Geavanceerd
mobiel
spoorkaart
spoorlijnen
tijdlijn
typen stations
reisplanner
nieuws
bronnen
links
literatuur
FAQ
contact
gastenboek
inloggen
overig
© disclaimer

Plaats een opmerking bij station Bad Nieuweschans

Op de pagina kunt u een opmerking of herinnering insturen aan station Bad Nieuweschans die wordt toegevoegd aan de pagina.

Oorspronkelijke reactie:
Gertjan Stamer (7 feb 2010)
In 1989 verdwijnt hier de klassieke beveiliging en alle nog aanwezige sporen verdwijnen behalve het hoofdspoor...in 2000 toch weer een 2e spoor met een perron aan zuidzijde,start 30 Maart 200 t/m 28 Mei 2000-men zet bussen in/NoordNed naar Groningen.Gelijktijdig sluit lijn naar Duitsland om wissel in te passen en beveiliging aan te passen en om wissel westzijde te maken.Laat in het najaar is 2e spoor met wissels en perron gereed...men zet gekruiste bielzen in spoorbed want er is nog geen gebruiker!en in 2001 zelfs hekwerk voor entree 2e perron,vreemd genoeg aan deze zijde een kaartautomaat.Zomer 2001 sloop oude fietsenstallingen en bouw nieuwe overkapte kluizen en klemmen-minder als de oude stallingen.Per 1 Maart 2002 Duitse dieseltreinen die heen en weer boemelen tussen Leer en Nieuweschans,dus spoor en perron open.Vanaf 15 December 2002 rijdt DB 5x per dag van en naar Duitsland en vanaf 3 Februari 2003 zelfs 7x per dag naar Duitsland,allemaal overstapgedoe hier.Pas in November doorgaande treinen Arriva naar het Duitse station Leer en dan wordt westelijke wissel ook meer gebruikt-deze doorgaande treinen gebruiken dus spoor 2 en de Duitse bomeles verdwijnen dus hier.
reactie webmaster:

naam:
e-mail:
(toon mailadres niet op de site)
los deze som op **
Uw opmerking of vraag:

* verplicht veld
** omdat er blijkbaar nogal veel spam op dit formulier wordt ingevuld (die ik dan handmatig moet verwijderen) moet je deze eenvoudige som oplossen om te tonen dat je geen spam robot bent.
N.B. Voor diegenen onder jullie die niet zo'n ster in rekenen zijn: het antwoord is dus 2.

Ga terug naar de vorige pagina